Waarom eKomi

Online reputatie speelt tegenwoordig een zeer belangrijke rol voor ondernemingen. eKomi – The Feedback Company biedt bedrijven, als een onafhankelijke derde partij, de mogelijkheid om winkel- en productbeoordelingen te verzamelen met behulp van Cloud Based Technologie. eKomi verzamelt alleen beoordelingen van klanten die daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan. Daarbij kunnen de services van eKomi geïntegreerd worden in Google Adwords en Google Shopping. Hierdoor kunnen de conversie rates, het aantal bezoekers en de Google rankings significant verbeterd worden. Door het verzamelen van onafhankelijke en transparante klantbeoordelingen en de mogelijkheid om direct in contact te komen met klanten, wordt meer vertrouwen geschept, stijgt de klanttevredenheid, worden retouren verlaagd en de omzet gestimuleerd.

71% van de online consumenten leest beoordelingen van klanten,
77% hiervan laat zich door deze beoordelingen beïnvloeden.

(Forrester & Jupiter Research)

... de voordelen van eKomi:

  • 1. Een hogere omzet door geloofwaardige klantbeoordelingen
    Voor een online aankoop willen potentiële klanten zich graag informeren over de betrouwbaarheid en de service van uw bedrijf. U kunt o.a. vertrouwen wekken door middel van certificaten en onderscheidingen, maar niets is zo effectief als het weergeven van klantbeoordelingen. Het eKomi 5-sterren beoordelingssysteem wordt direct geïntegreerd in uw website en draagt daarbij aanzienlijk bij aan het verhogen van uw bezoekersaantallen en uw omzet.

    Fotocube zegt: "De positieve rapporten van onze klanten en de goede recensies van de media zijn voor ons erg goed geweest."

    Meld u nu aan en verhoog uw omzet tot 20%

  • 2. Meer bezoekers door middel van Google productintegratie
    Google is een van de belangrijkste bronnen om meer bezoekers te genereren naar uw website en daarom is het belangrijk om hierin opgenomen te worden. eKomi werkt samen met Google waardoor de verzamelde onafhankelijke productbeoordelingen van uw winkel worden geïntegreerd in Google. Met behulp van eKomi’s social commerce technologie worden klantbeoordelingen niet alleen verzameld, maar ook gebruikt om de traffic naar uw website te verhogen en meer klanten te verkrijgen.

  • 3. Meer bezoekers door Search Engine Optimalisatie en "User Generated Content"
    Het doel van elke online marketeer is het publiceren van hoogstaande inhoud afkomstig van tevreden klanten in de vorm van aanbevelingen en klantbeoordelingen. eKomi biedt een professioneel en proactief systeem om klantbeoordelingen te verzamelen dat snel en eenvoudig te beheren is. eKomi’s API’s worden direct geïntegreerd in de Google producten die uw winkel helpen hoger in de Google organische zoekopdrachten te verschijnen.

    Nu beoordelingen verzamelen en hoger
    in de google rankingen komen.

  • 4. Hoger aankoopvolume
    Wanneer klanten een online winkel vertrouwen, is er een grotere kans dat men instinctief en met overtuiging koopt. Studies hebben aangetoond dat prijzen minder belangrijk zijn wanneer authentieke klantbeoordelingen en kwalificeringen worden weergeven. Feit is dat klanten andere klanten die al aankopen hebben gedaan bij uw winkel eerder vertrouwen.

    Meld u nu aan en ervaar vollere winkelwagens

  • 5. Meer omzet door efficiëntere procesoptimalisatie en kwaliteitswaarborg
    Door middel van de eKomi klantbeoordelingen kunt u belangrijke informatie en nuttige suggesties verkrijgen met betrekking tot uw winkel. Dit stelt u in staat om uw interne processen te optimaliseren en uw klanten beter te begrijpen. Met behulp van eKomi’s klantenportaal verkrijgt u beter inzicht in de belangen van uw klanten, wat u weer in staat stelt om beter in te spelen op de veranderingen in de markt. Belangrijke statistieken en beheersinstrumenten zijn toegankelijk via het eKomi klantenportaal waarbij het kwaliteitsniveau van uw onderneming zichtbaar is. Deze kwaliteit is gebaseerd op klantenservice, het productassortiment, functionaliteiten van uw website en de bruikbaarheid van de webshop. Door deze functionaliteiten werd eKomi bekroond door het Frauenhofer Instituut met de “Innovatieprijs 2010”.

    Nu klantbeoordelingen ontvangen
    en uw kwaliteit verbeteren

  • 6. "Tevreden klanten zijn de beste verkopers"
    Facebook heeft meer dan 500 miljoen gebruikers en Twitter meer dan 100 miljoen gebruikers. Deze sterke communicatiemiddelen bieden een uitstekende mogelijkheid voor uw winkel om positieve klantbeoordelingen te verspreiden. Steeds meer bedrijven begrijpen het belang van social commerce. eKomi biedt een geheel kosteloze sociale aanbevelingsfunctie. Deze unieke functie integreert de beoordelingen in Facebook of Twitter en verspreidt zo klantbeoordelingen naar een potentieel groot publiek.

    Tevreden klanten in uw verkoopproces verwerken.

  • 55 procent van de klanten zoekt naar online prijs- en productinformatie. Klantbeoordelingen beïnvloeden potentiële klanten tot aankoop.

    (Bron: Bitkom.org-Studie, März 2010)

  • 7. Beschermd tegen negatieve klantbeoordelingen op het internet
    Als professionele verkoper weet u hoe belangrijk een goede reputatie op het internet is. Het internet biedt vele mogelijkheden om negatieve klantbeoordelingen over bedrijven achter te laten, o.a. via forums, blogs en platformen. Tevens worden de meest negatieve klantbeoordelingen veroorzaakt door een gebrek aan communicatie en misverstanden. eKomi bevordert de communicatie tussen u en uw klant door middel van een eigen arbitrageproces waarbij de meeste problemen direct worden opgelost. Hiermee stellen wij u in staat om ontevreden klanten weer tevreden te stellen en uzelf te beschermen tegen negatieve klantbeoordelingen op het internet.

    Bescherm uzelf nu tegen de verspreiding van negatieve beoordelingen over het internet en verzamel klantbeoordelingen.

Hoe werkt eKomi?
eKomi biedt een innovatieve Cloud Based Technologie aan die eenvoudig is te integreren in de meeste shopsystemen. Winkel- en productbeoordelingen worden rechtstreeks verzameld op de e-mailserver van uw online shop. Deze worden verwerkt en geactiveerd door eKomi´s professionele team dat klaarstaat om de klantbeoordelingen te lezen en te publiceren.

Vervolgens worden de beoordelingen van producten en de winkel rechtstreeks geïntegreerd in uw eigen website. Winkelbeoordelingen inclusief een score en sterren worden weergeven in een widget die u op uw site kunt plaatsen. Productbeoordelingen kunt u direct weergeven op uw productpagina onder het desbetreffende product om zo nieuwe bezoekers aan te trekken en uw SEO te verbeteren. Alle andere statistieken kunt u in het klantenportaal bekijken.

Klant koopt product
Klant geeft review
eKomi review team activeert reviews
Mogelijke interesse
Tevreden vaste klant
gepubliceerde reviews
Real-time rapportage
Klanten trekken nieuwe klanten aan

Wetenschappelijke studies

Wetenschappelijke studies met betrekking tot klantbeoordelingen.
Een studie met 2000 klanten toonde aan dat 92% de beoordelingen van andere klanten erg behulpzaam vond. (eTailing Group)

63% van de klanten vertelden ons dat ze liever kopen bij een online winkel die waarderingen en klantbeoordelingen hebben. (CompUSA & iPerceptions Studie)

Slechts 26% van de 137 grootste retailers bieden beoordelingen van klanten aan. 96% van hen merkt uit eigen ervaring dat beoordelingen van klanten een doeltreffende en zeer effectieve methode is om bezoekers over te laten gaan tot aankopen. (Forrester)

Verhoging van de klanttevredenheid met 21% en het klantbehoud met 18%. (Foresee Results Study, januari 2007)

91% van de deelnemers aan de studie vindt user generated content het belangrijkste bij een online aankoop. (JC Williams Group, 2006)

71% van de online shoppers leest klantbeoordelingen, 77% laat zijn aankoopbeslissing daardoor beïnvloeden. (Forrester & Jupiter Research)

91% van de kopers vindt de mogelijkheid om de levering te evalueren "belangrijk" of "zeer belangrijk". (eKomi.de – enquête onder 2000 mensen)

Informatie over eKomi